Var har GrillSymbol och Petteri Wiimaa produkter producerats?

GrillSymbol och Petteri Wiimaa märkesvaror tillverkas i Estland. Utvecklingsaktiviteter sker i Estland och de nordiska länderna i samarbete med flera specialister inom sitt område, inklusive många professionella kockar. En stor del av produkterna tillverkas för hand: för att ta reda på vem som tillverkat din produkt, titta under produktens botten eller på andra dolda ställen så hittar du en etikett med tillverkarens namn.

 

Vilka butiker säljer GrillSymbol och Petteri Wiimaa produkter?

Förutom vår egen webbutik finns GrillSymbol och Petteri Wiimaa produkter hos flera återförsäljare, listan hittar du här.

 

Hur värderar GrillSymbol miljön som tillverkare?

År efter år tar vi mer och mer hänsyn till miljön i vår verksamhet och försöker minska vårt koldioxidavtryck. Eftersom våra produkter är designade för att hålla i årtionden kan vi i allmänhet inte spara på material. Vi använder mestadels kvalitetsstål av europeiskt ursprung. Vi använder minimalt med kemikalier i våra produktionsprocesser. Vid förpackning av produkter använder vi brun kartong utan tryck, som är tillverkad av 79 % återvunnet material. Produkterna är märkta med ett litet klistermärke med endast den väsentliga informationen.

 

Till vilka länder levereras varorna och på vilket språk är kundtjänsten?

Vi levererar beställningar till privatkunder i alla länder i Europeiska Unionen och Storbritannien, Schweiz och Norge. Vi levererar även beställningar från bulkköpare till andra länder efter överenskommelse. Kundtjänst finns tillgänglig på engelska, franska, tyska, svenska, finska och estniska.

 

Är det möjligt för en företagskund att köpa produkter momsfritt?

Vi utfärdar momsfria fakturor till företag som är registrerade i EU och är momspliktiga. Skicka oss din köpförfrågan, företagsinformation och momsnummer (VAT) till: order@grillsymbol.com Vi betjänar företagskunder utanför EU med köpbelopp som börjar på 12 000 SEK. Vänligen meddela oss om dina köpönskemål på ovanstående e-postadress. Vi hanterar varje företagskunds begäran och förfrågan personligen.

 

Betalningsmetoder och skydd av personuppgifter:

I vår webbutik kan du betala via Klarna eller PayPal. Mer information finns här.

Om du vill köpa med faktura och göra en betalning i internetbanken tar vi fram en förskottsfaktura. Skriv till oss om din förfrågan: order@grillsymbol.com

Skydd av personuppgifter: villkoren för dataskydd är i enlighet med lagstiftningen i EU-parlamentets förordning.

 

Leveranstid och spårning av beställningar:

Beställningar skickas från Tallinns lager inom 1-2 arbetsdagar efter beställning. Om leveransen av varorna från lagret av någon anledning försenas kommer kunden att meddelas om detta. Budfirman levererar vanligtvis försändelser inom 3-5 arbetsdagar, för öar/specialregioner tillkommer några dagar. Mindre produkter skickas till paketombud, större och tyngre levereras till kundens adress. Kunden kommer att få ett meddelande med leveransinformation och ett spårningsnummer till den e-postadress som anges i beställningsformuläret. Baserat på detta nummer kan du spåra försändelsens resa på budföretagets hemsida. Om du har ytterligare frågor kan du få hjälp av vår kundsupport: support@grillsymbol.com

 

Kan jag returnera produkter?

Enligt skyldighetslagen har kunden rätt att returnera varan inom 14 dagar efter beställning från webbutiken. Returnerade varor ska vara oanvända och oskadade. Mer detaljerad information om returer finns här.

Om du misstänker att den mottagna produkten är felaktig, defekt, ofullständigt monterad eller skadad under transport, vänligen kontakta vår kundsupport: support@grillsymbol.com

 

Garantiperiod och service efter försäljning:

Alla produkter har en tillverkargaranti på 24 månader, oavsett om köparen är en privatperson eller ett företag. Mer detaljerade garantivillkor finns i blocket med bruksanvisningar för produkterna. Garantivillkoren anges på den allra sista sidan i bruksanvisningen.

Eftermarknadsservice och reservdelar: om du har en äldre generation GrillSymbol-produkt som behöver reservdelar har vi mestadels reservdelar på lager. Undantaget är de äldre Smoky Beast-modellerna (lackerade svarta) som var i produktion från 2005 till 2012 och som vi slutade erbjuda reservdelar till i 2023. Reservdelarna hittas på hemsidan under kategori: ”Reservdelar”.

 

Kan jag köpa ett GrillSymbol presentkort?

Ja, det alternativet finns. Presentkort i PDF-format finns tillgängliga för beloppet 500, 1000, 2000, och 5000 SEK. Skicka oss din förfrågan, uppgifter om mottagaren av presentkortet och beloppet till: order@grillsymbol.com.

 

Hur blir man distributör av GrillSymbol-produkter eller köper en franchise i ett annat land?

Om du är intresserad av att sälja våra produkter vidare genom butik, webbutik eller genom någon annan form av affär så samarbetar vi gärna. För att göra detta, skicka oss en kort beskrivning av din idé via kontaktsidan, så kontaktar vi dig!

GrillSymbol franchise kan köpas i flera EU-länder, förutom skandinaviska länder, Tyskland, Frankrike, Spanien och de baltiska länderna. Vi är öppna för franchisesamarbete i många andra länder utanför EU. För att ansöka om franchise, skicka din ansökan via kontaktsidan eller till adressen: info@grillsymbol.com

 

Samarbetar GrillSymbol med influencers i sociala medier?

Ja, vi arbetar ständigt med olika former av samarbete med olika länders influencers. Om du gillar våra produkter och vill samarbeta så presentera gärna dina idéer för oss. Som regel samarbetar vi i form av ”produkt för tjänst”.

GrillSymbol Products