Ja, produkter genomgår en årlig kontroll och uppfyller CE standarder. Överensstämmelsebedömningen samt kontrollförfaranden utförs av Inspecta Group.
GrillSymbols produkter har producerats i Estland. Produktutvecklingen har skett i Estland, Finland och Sverige i samarbete med olika fackmän och experter, bland annat med talrika professionella kockar. Produktutvecklingen samt tillverkningen inleddes 1998. Fabriken har sitt säte i Tallinn.
Kundtjänster sker på engelska, tyska, ryska, polska, svenska, finska och estniska. För att nå motsvarande språk ska man välja passande land via webbsidan www.grillsymbol.com.
Vid inköp av varor från EU-länder ska man välja webbplatsen av passande landet och göra en beställning. Ifall ni önskar beställa varor till Schweiz, USA eller Ryssland skall ni framställa en begäran pga. möjliga tullskatter, samt är transportkostnaderna olika för varje sändning. Tyvärr kan vi ej ta upp beställningar till lägre värde än EUR 300 till dessa länder.
Om ditt företag är registrerad i Sverige och är mervärdesskattepliktig, kan vi sälja produkter momsfritt. För detta, skicka oss inköpsbegäran, företagets uppgifter samt momsregistreringsnummer. Om momsregistreringsnumret och företagets uppgifter stämmer, kommer vi att skicka en förskottsfaktura. Efter inbetalningen insatt på vårat konto kommer vi att posta varor. Om ni har redan gjort inköp via våran betalningsmekanism, kan ni begära en återbetalning av omsättningsskatt av ert lands skattemyndighet.
Det är olika i olika länder. Varor skickas med kurir i samma eller nästa dag efter mottagandet av ordern. Resten beror på hastigheten av kuriren.
Ja, efter att ha gjort beställningen får kunden information som omfattar kurirföretagets namn och sändningens spårnummer. På grund av detta kan man via motsvarande landets kurirföretag eller postkontor få följa information om sin sändning. Samrbetsparner är DHL, DPD, Itella, Venipak.
Ja, enligt lagen är det möjligt inom 14 dagar. Mer utförlig förklaring om hur återlämningen sker hittar du i rubriken ”Information” och ”Återlämning”. Kunden ska beakta, at vid återlämningen av varor ska kunden själv betala för kostnader som uppstår. OBS! Observera att Kunden bör själv betala returneringskostnaderna.
Ja, alla produkter har en garantiperiod på 24 månader. Om något fel skulle uppstå på produkten exemplevis efter 5 år, hittar vi lösning även för detta.
Bruks- och underhållningsanvisningar för produkter hittar du pa våran hemsida i rubriken ”Anvisningar och rekommendationer”.
Om du är interesserad av att återsälja våra produkter, du har en försäljningsställe eller webb-butik, eller bara stor vilja att göra detta, så kan vi gärna samarbeta med dig. Då bör du skicka via våran kontaktsida en kort berskrivning om din ide, och vi kommer att kontakta dig!
GrillSymbols franchise kan man köpa i alla EU länder utom Sverige, Finland, Estland och Polen. Dessutom är vi öppna för samarbete även i USA, Kanada, Ryssland, Schweiz, Norge och Island. Du kan ansöka om att bli en franchisetagare genom vår kontaktlista eller skicka ansökan till vår adress info@grillsymbol.com